Wednesday, 16 April 2008

Who is God?

Who is God?

The question on the existence of God is not useful in itself but it should be put in perspective. No matter how the world is, there is a varying degree of completion in all things and acts since things and acts are all differents; thus, if God equals to perfection and the perfection is the highest degree of realisation, then God's name must be given to that entity at the top of the scale. Whether it matches or not our personal idea of perfection, there must be something that surpasses everything else in entelechia: just that being is God. Our idea of perfection may go far beyond that deity, but we should not forget that only that God which has a reality (belongs to reality) and is besides the culmination of this world may fit the real world (double R).

On the other hand, when comparing an object and a subject, we deem the latter at a higher level than the former. Furthermore, personifying anything, dead or alive, is seen as a promotion for good or evil. That is why God must be a who and not a what. That is why we should ask (if we have any time) who is God instead of what is God?

¿Quién es Dios?

No sirve en ningún momento la cuestión acerca de la existencia de Dios, tan sólo sobre nuestra versión de Dios. Sea como fuere el mundo, ha de existir en él una gradación del acabado en las cosas o actos ya que todas las cosas y actos son distintos; de ahi que si Dios = perfección y la perfección es el grado superior de realización, entonces el nombre de Dios debe ser dado a aquella entidad que ocupe la cúspide de la escala. Corresponda o no con nuestra idea personal de perfección, por lógica ha de haber algo que supera en "entelechia" a todo lo demás: precisamente tal ser es Dios. Nuestra idea de perfección puede superar con creces a esta divinidad, pero recordemos que tan sólo cabe en el mundo real (R doble) aquel Dios que posea realidad y además sea culminación del mundo.

Por otra parte, al comparar un objeto y un sujeto normalmente elevamos éste por encima de aquél; más aún, personificar algo, vivo o inerte, es considerado una promoción para bien o para mal. Por esto Dios tiene que ser un quién, no un qué (aunque a priori no posea condición humana). Por ello hemos de preguntarnos (si tenemos tiempo) ¿quién es Dios? en lugar de ¿qué es Dios?

Love and freedom.

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